Alla inlägg under oktober 2013

Av Mikkah Frohm - 8 oktober 2013 09:58


T klev upp tidigt idag igen, när pappans klocka ringde vid halv 5, men nu på morgonen har vi sovit en timme.
Idag blir det röjja här hemma, städa iordning & kolla över vad man behöver..

Om man säger att man vill veta en vecka innan.. men inte då, pang på, men nu blir det ju av , så hoppas jag att dom inte förstör mina nya golv.... plasta & plasta.
Så nu gäller de att få dom att förstå att plasta!!
Fast det är ju riksbyggen vi pratar om så de kan ju ändras, sen är dom nå otroligt sega, tog ju 2 månader när dom byggde mammas toa på caféet, och då skulle dom bara bygga, nu äre ju helt annat, riv bort, gör om gör nytt, spännande.

Nä om man kanske ska montera ner vaggan, ta den till pappan, hon sover ju ändå inte i den(mysigare att sova i storasängen) dax för spjälsäng.
Å det där med spjälsäng är ett annat kapitel, få se vad hon tycker om de.

Nåväl lite sen frukost nu när hon sover, hörs!

Igår åt vi dessa godingar.

.

Av Mikkah Frohm - 7 oktober 2013 11:10


Tjii fick ja...ännu en microsömn på 10 minuter, sparar popcorna till kvällens mys iställe!

Av Mikkah Frohm - 7 oktober 2013 11:06


& ny vecka.

T vaknade vid halv 5 imorse, pappan gav mat & lade hon igen innan han åkte på jobbet, men inte ville hon sova , så det var bara att kliva upp, T tog en micro sömn runt 7 på 10 minuter, övertrött har hon varit hela morgonen, det är dom där gaddarna, men efter bus, sång & mys så somnade hon nyss.

Jag har även varit sjukt trött hela morgonen, men nu är jag över pigg efter allt kaffe & energidrycker, haha.
Så tar och dammsuger mattan som är full i popcorn, det går villt till när vi ser film, hö!
Diska skulle jag behöva göra, usch hatar verkligen att diska. .. varför gav jag bort diskmaskinen?
Dömhövve!

Jajust. Gårdagen.. vi vart 9 stycken + hon som höll i ljuspartyt, köpte meltz & teljus, tog några dofter jag inte köpt förr, kan ju vara kul att veriera lite.
Sen fick jag även välja något för max 648 kronor tror jag det var, eftersom dessa 9 personerna(inkl mig) ändå handlanda tillsammans för en redig hacka så vart det en bra summa jag fick välja en sak för. Och självklart väljer man de dyraste ;) haha! 549:- tror jag grejen jag valde kostade.

Intressesmurfarna hoppar va?!?!

Så idag blire bara vara hemma, men får passa på innan flyttlasset bär av tillbaka till ruta 3.
To de bi ba de.
Det kommer bli så bra. Nytt & Nytt

Nä mot snabeldraken, hejja!

Av Mikkah Frohm - 6 oktober 2013 17:09


Vaknade idag & kände att detta blir en bra dag. Vi har mest hängt i soffan, sett film & tagit det allmänt lugnt, lilla T har det lite jobbigt nu när gaddarna är på G, 1, 2, 3.
Well well påtal om gaddar insåg igår att jag inte varit hos tandläkaren på nästan 7 år... ojdå, tur man har bra tänder iallafall, aldrig haft ett hål, suck gruvar mig.. men måste boka en tid & se ändå så det står rätt till i käften.
Uff & dyrt är det.

Jaja över till något annat jag skulle även gå på affärn... men kände inte för att bli blöt. Men det löste ju sig!
Söndagmiddagen fick bli korvstroganoff(Nöff).
Nu vankas det ljusparty om en stund, lånt caféet av mor då vi verkar bli ett gäng, smulpaj & kaffe ska vi vräka, lukta på ljus & ha det bra!
Nåväl nu kommer snart H, hon som håller i ljuspartyt.
Så dax att förbereda & möblera om lite, ladda lite kaffe & fixa paj.

Och jag vet att jag blivit dålig på att skriva, men nu är jag tillbaka på heltid ;)

Av Mikkah Frohm - 5 oktober 2013 21:50


Dagen började med en liten T som vaknade 04.30 ville inte somna om, vid 07.30 tog vi ett bad, sen tvärsloknade hon, även vi, vaknade 11.30, och dopet började 13.00 i ljustorp.. så det var bara att sätta fart ;)

Dopet var fint.. det var samma präst som döpte T. E hade gjort goda smörgåstårtor & vanliga tårtor, mumms!

Efter dopet vart det raka vägen till Ica maxi för att handla till middagen, vart lite senare middag, men middagen vi ordnade för dom som slet som djur på T's dop vart god.
Och chokladpudding, mumms!!

Lite stressig dag, men allt vart bra tillslut :-)

Nu blire att packa ihop här på caféet för att gå hem, vi drar väl på en film och somnar i varsitt hörn i soffan. ;)

Av Mikkah Frohm - 5 oktober 2013 00:36


Om circa 20 timmar blir T 3 månader..
Helt sjukt vad tiden går fort
Tänk att lillpluttan.. 48 cm & 3622 gr nu är 60 cm & väger över 6000 gr. Sjukt va stor hon blivit. Nu kan hon sluta växa ;)

Det finaste vi gort, helt magiskt.
Att vara mamma... det sista jag trodde jag skulle bli. Känslan är total. <3

.

Av Mikkah Frohm - 4 oktober 2013 23:46


Idol häng & allmänt slö fredag.
Snart ny dag & en fullspäckad helg.


Av Mikkah Frohm - 3 oktober 2013 17:24


Birsta sväng, kaffehäng.
Vill tatuera mig, gärna på engång.
Det var allt för mig, Hej

Ovido - Quiz & Flashcards